Flå eller plukke fasaner?
Kurt Hansen
2019-11-09 15:39:23 UTC
Vi er blevet begavet med seks friskskudte fasaner. Jeg har søgt efter
opskrifter og info og de fleste steder anbefales det faktisk at flå dem
frem for at plukke. Og hvis det sidste, så er der nogen der skriver, at
man ikke skal bruge kogende vand.

Vi bliver jo nødt til at smide nogen af dem i fryseren. Noget her vi
skal iagttage?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Kurt Hansen
2019-11-10 10:16:55 UTC
Post by Kurt Hansen
[...]
Ok, heldigvis er der (surprize?) masser af videoer på Youtube ;-)
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Vidal
Husk at tage indvoldene ud først. :-)
Kurt Hansen
2019-11-11 12:23:07 UTC
Post by Vidal
Post by Kurt Hansen
[...]
Flåningen gik godt og uden problemer. Hyæ ... æhhh ... konen er uddannet
kok og opvoxet på landet, så det med indvolde har hun helt styr på.

Vi mistede desværre kallunen af den første (af seks), men fik da reddet
hjerte, kråse og lever af de fem næste. Noget af det må kunne anvendes
til sovsen?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen