Guld i leveren?
Kurt Hansen
2016-10-04 16:07:55 UTC
Jeg har fået forærende en flaske vodka med små flager af bladguld. Det
kan vel ikke være godt for leveren?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
John_N_H
2016-10-04 18:31:47 UTC
Post by Kurt Hansen
Jeg har fået forærende en flaske vodka med små flager af bladguld. Det
kan vel ikke være godt for leveren?
Hvordan skulle det komme i leveren?
Det går jo ikke i opløsning i mave-tarmsystemet
- med mindre du skyller efter med kongevand. :-D
John N. H. ;-)
Kurt Hansen
2016-10-05 04:34:28 UTC
Post by John_N_H
Post by Kurt Hansen
[...]
Beklager min manglende viden om anatomi. Alkoholikere for leverskader,
så jeg troede at forbrænding foregik der ;-)
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Martin Larsen
2016-10-05 10:15:48 UTC
Post by Kurt Hansen
Beklager min manglende viden om anatomi. Alkoholikere for leverskader,
så jeg troede at forbrænding foregik der ;-)
Det gør det vist også, men da guldet ikke bliver opløst, er det irrelevant.

Kan du ikke sælge guldet og bytte det til en ny flaske (uden guld) ? ;-)
Kurt Hansen
2016-10-06 04:32:13 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Kurt Hansen
[...]
Hvis ellers dette fluidum smagte godt, kunne jeg lave en
bundfældningstank og sælge, når jeg havde kvalt en antal flasker, men
den er alt for sød efter min smag.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Ivar
2016-10-04 19:23:06 UTC
Jeg har fået forærende en flaske vodka med små flager af bladguld. Det kan
vel ikke være godt for leveren?
Guld er et godkendt tilsætningsstof. Det har nummer E175.
Guld er et ældelt metal, det går stort set ikke i forbindelse
med noget. Det vil derfor folade dit tarmsystem, som det kom
ind. Det er helt ufarligt.

Det bruges vist kun i drikke som din vodka og likører. Det
bidrager ikke til smagen. Guld regnes som et farvestof:
https://www.food.gov.uk/science/additives/enumberlist
Kurt Hansen
2016-10-05 04:34:58 UTC
Post by Ivar
[...]