Vig bort Satan
Vidal
2016-09-30 12:20:20 UTC
Jeg drikker i virkeligheden ikke særligt meget, jeg
er ikke daglig drikker.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Er det fordi Bollinger-en er for dyr til dagligt brug?;-)
Jeg har aldrig smagt Bollinger og såmænd heller ikke Beluga.
Og Aldi-øl er for kedelig?
Gratis er bedst er mit valgsprog, men billigt er også
godt. ;-)
Men du kan jo altid trøste dig med nogle lyserøde, nykogte hummere,
Det gør jeg sommetider. Når man køber direkte hos
'producenten', lige fra fiskekutteren, bliver alt
billigere. Nu står den dog sjældent på hummer, og
jomfruhummer er stærkt sæsonbetinget.

Jomfruhummer kan man faktisk æde rå. Det er en
superdelikatesse til en billig penge.

http://politiken.dk/mad/opskrifter/ECE791064/raa-jomfruhummer-og-iskolde-aebler/
sammen med lidt hvidløgs-flüte.
Njah, kun hvis det er hjemmebagt. Der er jeg gourmet
og ikke gourmand, som jeg er med øllene.
Her kan du nøjes med en sprudlende "Spumante", så er dagen reddet!:-)))
Jeg drikker aldrig mousserende eller champagne-agtig. Højst
et enkelt glas nytårsaften.
Må jeg anbefale en halv spiseklar Avocado hvor hullet fyldes med rejer i
mayonaise?
Det må du gerne. Hvis du er nær vandet og har fiskekort,
kan jeg anbefale dig gå ud og stryge nogen hesterejer.

Så får du også frisk luft og konen kan beundre din evne
til at bringe mad på bordet. Nyfangede hesterejer er rigtigt
smagfulde, men man kan vist ikke rigtig købe dem nogen steder.

http://www.copenhagenfoodlover.dk/uncategorized/aldrig-har-en-rejemad-smagt-bedre.html

http://daconet.dk/produkter/179-strygenet-for-rejer/
Spises med teske. Ah! Der blev jeg sulten, jeg vil ud i
køkkenet og tilberede en....
Ok. Overvej på at det er så nemt at røre sin egen
mayonnaise, og 10(00?)* bedre. Du skal bare have noget
esdragon. Købt bearnaise-koncentrat er ikke meget værd.

http://www.grillkokkerier.dk/2014/02/16/mayo-mayo-mayo-hjemmelavet-og-i-flere-udgaver/
Hav en god fredag! Indånd den friske luft!
I lige måde. Stryg nogen rejer, men husk fiskekort. Ellers kan
det give en bøde og så er der ikke sparet noget.

Hvis du kommer til Fanø kan du faktisk ganske gratis samle så
mange østers du vil. Tag din kone med, det er hyggeligt og friskt
at samle østers, men I skal have kræfter i benene. Så tag nogle
benbøjninger først.

http://www.havstien.dk/3776350

Millionærmiddag til spotpris! Men skal bare lige vide det.

Luksusbug for ingen penge. Til misundelse for alle de dovne,
der ikke gider lave mad selv og som kun gider købe mayo i
Aldi.

Grillede østers er faktisk Morten Messerschmidts yndlingsret.
Men han samler dem nok op ikke selv. Så kan du glæde dig
ved tanken om at spise som en Messerschmidt til findepris/
gratis. Du behøver ikke engang at hugge et par millioner
i EU først, som han jo har for vane.

http://politiken.dk/mad/klummer/ECE2460611/nationalretten-er-folkelig---og-kedelig/

Nu har du vist fået links til resten af dagen, jeg elsker
som bekendt at dokumentere. ;-)

Vis det til konen, så kan i få et sandt festmåltid til aften,
til ingen penge. Det kræver dog en tur til Fanø. :-)

Men har I ikke tid til det, så er stegt flæsk med persillesovs
heller ikke ringe. Men husk at gnide flæsket godt med salt
og sukker og lad det ligge i køleskabet ca 8 timer og 'bag'
det så i ovnen på en bagerist ved 225 grader.

Så behøver du ikke frygte muslimer imens. Stegeduften vil jage
dem langt bort.

X-post til d.k.mad+drikke
Carl Alex Friis Nielsen
2016-10-01 08:26:12 UTC
Post by Vidal
til at bringe mad på bordet. Nyfangede hesterejer er rigtigt
smagfulde, men man kan vist ikke rigtig købe dem nogen steder.
Levende rejer bør findes hos fiskehandlere når de er i sæson.
Sommer når vejret er varmt og solrigt.