feedback
;o)-max
2017-05-27 17:29:51 UTC
Kan man springe over hvor gærdet er lavest ?

Jeg kan lave masser af mør og saftig svinesteg i min
"sous vide" gryde, som rummer 28 liter, men jeg kan slet
ikke overkomme at lave tilsvarende mængde i min lille
gasovn, og jeg vil givetvis ikke kunne lave sprød
svær uden noget andet går galt. I min lille elektriske
varmluft ovn, kan jeg lave een af gangen, så englene
synder - men det har jeg ikke tålmodighed til.

Så her er spørgsmålet, kan man snyde med de sprøde flæskesvær
og bare købe nogle poser i supermarkedet og klaske dem i en
"ægte" flæskestegssandwich - eller vil folk brokke sig, dyppe
mig i tjære, rulle mig i fjer og jage mig ud af byen.

Ja jeg har også "kogt" hjemmegjorde flæskesvær, og ungerne
gnasker dem i løbet af 20 sekunder, og syns de smager fantastisk,
næsten ligså godt som dem man kan købe - suk, det tager jo lang tid
at lave dem og det lugter i hele ejendommen - såå. nej det er sku
ikke det værd, og suk igen, opvasken. Altså, når det kun blir næsten
ligså godt..
Erik Olsen
2017-05-29 09:51:09 UTC
Post by ;o)-max
I min lille elektriske
varmluft ovn, kan jeg lave een af gangen, så englene
synder
Det har jeg ikke hørt om før. Jrg troede ikke engle kunne synde.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kurt Hansen
2017-05-29 14:36:15 UTC
Post by Erik Olsen
Post by ;o)-max
I min lille elektriske
varmluft ovn, kan jeg lave een af gangen, så englene
synder
Det har jeg ikke hørt om før. Jrg troede ikke engle kunne synde.
Har du aldrig hørt om faldne engle? ;-)
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
;o)-max
2017-05-30 18:22:46 UTC
Post by Kurt Hansen
Post by Erik Olsen
Post by ;o)-max
[...]
I er klar over i diskuterer om eventyr figurer har egenskaber eller ej.

Jeg er ret sikker på engle kan være sorte med kruset hår, selvom jeg
vidst aldrig har set sådan en på et juletræ.

Men det er ok at udforske fast tømrede ideer om mytologiske fantasi
væsner.
Erik Olsen
2017-05-30 20:21:12 UTC
Post by ;o)-max
Post by Kurt Hansen
Post by Erik Olsen
Post by ;o)-max
[...]
Nej, nu må jeg nedlægge en protestant. Jeg har aldrig skrevet om sorte
engle med kruset hår. Gudfaderbevares. Måske fik den for meget i
mikroen?

http://www.avg.com
Martin Larsen
2017-05-29 10:24:26 UTC
Post by ;o)-max
Så her er spørgsmålet, kan man snyde med de sprøde flæskesvær
og bare købe nogle poser i supermarkedet og klaske dem i en
"ægte" flæskestegssandwich
Aner det ikke, men du kan lægge bløde flæskesvær fra stegen et minut
eller to i mikroovnen (afhængig af mængden), og så bliver de knasende
sprøde og lækre.
;o)-max
2017-05-30 18:17:33 UTC
Post by Martin Larsen
Post by ;o)-max
[...]
Det er sku et godt tip, når man står der med en steg fra køleren
med elastikker på toppen. Jeg vil sefølig prøve med kogt svær,
men jeg kan ikke forestille mig det fungerer, måske hvis de først
er tørrede, og så blitzes i mikroen. Det er den lange vej rundt til
noget så "enkelt" som knasende sprøde flæskesvær. Det er de forøvrigt
rasende gode til at lave i bla Thailand, men det er den poppede type,
ikke slagtermesterens med masser af fedt - som jo er de bedste ;o)