Pizza opskrifter
Peter L
2018-03-01 08:38:49 UTC
Pizza opskrifter starter med "antal portioner". Når f.eks. antal portioner er 4, betyder det så 4 pizzaer eller en pizza skåret i 4 portioner?

Jeg har fulgt en opskrift på en pizza Margherita. Dejen til 4 portioner er slet ikke nok til 4 pizzaer med en diameter på 30 cm, men nok til en som skære i 4 dele.
Niels Jørgen Kruse
2018-03-01 10:51:32 UTC
Post by Peter L
[...]
<http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=portion>

Det handler om hvor meget der er at spise.
;o)-max
2018-03-01 11:02:41 UTC
Post by Niels Jørgen Kruse
Post by Peter L
[...]
https://www.google.com/search?q=worlds+biggest+pizza&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiD6__s-srZAhXErY8KHVGeBOIQ_AUICigB&biw=1326&bih=654

Men i udlandet bruger man udtrykket dough ball. Til en standard pizza
omkring 250g. Normalt deles en rund pizza i 6 eller 8 trekanter -

Ja - men mens du filosoferer over portionsstørrelser kan du lade
denne mama, vise dig hvordan hun gør:

Læg specielt mærke til dejens konsistens, den er perfekt !!!