Lynmad sous vide
Torben Abildgaard
2017-01-05 18:10:24 UTC
Jeg æææælsker lyngrillede kalvehjerter. Marineret med lidt spidskommen, eddike og chili, bigbadaboom på grillen og mums.

Manøvren er en kunstart. De må kun få ganske kort tid, ellers bliver de seje som sålelæder og skal ligge i flødebad i timevis, før de giver sig igen. Og får de for kort tid, belønnes man ikke med den sjove møre champignons+agtige tekstur.

Desværre elsker fruen ikke hjerterne lige så meget - tænk, hvis de er rå...
Deraf tåbeligheden: Har nogen forsøgt sig med at blødkoge hjerterne, inden flammehavet?

PS. Det samme gælder for så vidt lever og nyretapper. Det ville jo være lækkert, hvis et forspil havde modnet dem til en quickie.
;o)-max
2017-01-19 07:55:24 UTC
Post by Torben Abildgaard
[...]
Der er ikke meget feedback på dit indlæg - måske er der ikke mange
danskere der spiser hjerter på den Peruvianske måde:
http://perudelights.com/anticuchos-cows-heart-kebabs-flavor-on-a-stick/

Men ellers hvis jeg må komme med indput, gir det ikke rigtig mening at
bruge hjemme sous vide til disse quick retter, eller mange andre retter,
hvor madbloggere igennem årene har rost sous vide.

Som udgangspunkt er der ikke forskel på at spise rå tatar eller halvrå
hjerter. Jeg kender ikke din kone, men hun har da lov til at sige fra
overfor hjerter. Vi er forskellige og nogle retter skal man lige lære.
Min datter spiser med stor fornøjelse græshopper og larver, jeg tror
ikke jeg nogensinde lærer det - det er psykologisk.

Så hold dog op med at nedgøre din kone på den måde i et offentligt
forum, for mig er det cool at hun selv vælger hvad hun vil spise.

Jeg kunne forestille mig hun kunne lokkes til at prøve det ved en
peruviansk streetfood joint - så i stedet for at lege nørd, hvorfor
ikke lege James Bond, og inviter hende på en eksotisk rejse til Peru
- se, det er hvad man kalder forspil.

Hahaha - at du står med vakuum maskine og vandbad - forspil - NOT.
Jo mere folk lærer om sous vide, jo mindre sexet blir det, kvinder
tænder på mænd der kan lave mad, sous vide har intet med madlavning
at gøre, det er varmebehandling af fødevarer. Så kan man ligså godt
tage en Tulip eller Steff Houlberg kasket på.
Preben Andersen
2017-01-19 20:15:20 UTC
Jeg =E6=E6=E6=E6lsker lyngrillede kalvehjerter. Marineret med lidt sp=
idskommen, =
eddike og chili, bigbadaboom p=E5 grillen og mums.
Man=F8vren er en kunstart. De m=E5 kun f=E5 ganske kort tid, ellers b=
liver de =
seje som s=E5lel=E6der og skal ligge i fl=F8debad i timevis, f=F8r de=
giver sig =
igen. Og f=E5r de for kort tid, bel=F8nnes man ikke med den sjove m=F8=
re =
champignons+agtige tekstur.
Desv=E6rre elsker fruen ikke hjerterne lige s=E5 meget - t=E6nk, hvis=
de er =
r=E5...
Deraf t=E5beligheden: Har nogen fors=F8gt sig med at bl=F8dkoge hjert=
erne, =
inden flammehavet?
PS. Det samme g=E6lder for s=E5 vidt lever og nyretapper. Det ville j=
o v=E6re =
l=E6kkert, hvis et forspil havde modnet dem til en quickie.
Der er ikke meget feedback p=E5 dit indl=E6g - m=E5ske er der ikke man=
ge
http://perudelights.com/anticuchos-cows-heart-kebabs-flavor-on-a-stick=
/
Men ellers hvis jeg m=E5 komme med indput, gir det ikke rigtig mening =
at
bruge hjemme sous vide til disse quick retter, eller mange andre rette=
r,
hvor madbloggere igennem =E5rene har rost sous vide.
Som udgangspunkt er der ikke forskel p=E5 at spise r=E5 tatar eller ha=
lvr=E5
hjerter. Jeg kender ikke din kone, men hun har da lov til at sige fra
overfor hjerter. Vi er forskellige og nogle retter skal man lige l=E6r=
e.
Min datter spiser med stor forn=F8jelse gr=E6shopper og larver, jeg tr=
or
ikke jeg nogensinde l=E6rer det - det er psykologisk.
S=E5 hold dog op med at nedg=F8re din kone p=E5 den m=E5de i et offent=
ligt
forum, for mig er det cool at hun selv v=E6lger hvad hun vil spise.
Jeg kunne forestille mig hun kunne lokkes til at pr=F8ve det ved en
peruviansk streetfood joint - s=E5 i stedet for at lege n=F8rd, hvorfo=
ikke lege James Bond, og inviter hende p=E5 en eksotisk rejse til Peru=
- se, det er hvad man kalder forspil.
Hahaha - at du st=E5r med vakuum maskine og vandbad - forspil - NOT.
Jo mere folk l=E6rer om sous vide, jo mindre sexet blir det, kvinder
t=E6nder p=E5 m=E6nd der kan lave mad, sous vide har intet med madlavn=
ing
at g=F8re, det er varmebehandling af f=F8devarer. S=E5 kan man ligs=E5=
godt
tage en Tulip eller Steff Houlberg kasket p=E5.
S=F8g l=E6ge Max, sous vide er vist g=E5et dig til hjernen.
-- =

mvh/Preben
;o)-max
2017-01-19 22:48:38 UTC
Søg læge Max, sous vide er vist gået dig til hjernen.
So funny ;o) Men du har ret, nu står jeg også her klokken
5 morgen og sous vider til 50 gæster, vi skal jo fejre den
nye boss, old yellar, over yonder.
Daxhund
2017-01-28 17:03:28 UTC
Der er ikke meget feedback på dit indlÊg - måske er der ikke mange
http://perudelights.com/anticuchos-cows-heart-kebabs-flavor-on-a-stick/
Tak for den. Det betaler sig alligevel at kigge herind en gang imellem :-)
Som udgangspunkt er der ikke forskel på at spise rå tatar eller
halvrå hjerter.
Det har du da helt ret i, og jeg vil gerne her slå et lille slag for den
tyske specialitet, der hedder Hackepeter eller Mett(wurst), som er en rå
flæskefars - typisk af skinke - som krydres med rå løg, salt og masser af
sort peber. Det spises naturligvis rå. Jeg har udforsket tysk madkultur de
sidste par år, og er kommet til den konklusion, at jeg må have været bayrer
i et tidligere liv ;-)

Jeg kender ikke din kone, men hun har da lov til at
sige fra overfor hjerter.
Min bedre halvdel siger fra over for enhver form for indmad - fraset
torskerogn - og også overfor mine underlige lyster ud i råt kød, men så
laver jeg jo bare en alternativ servering for hende :-)

Venligst Lars
som ingen sous vide har ;-)

---
Denne e-mail blev kontrolleret for virusser af Avast antivirussoftware.