Laks
Dieter Britz
2016-12-16 16:43:27 UTC
Jeg er ikke meget for opdrættet laks. Men fiskehandleren i
City Vest i Aarhus fortæller mig at farøisk laks er ikke
så slem som den norske. Passer det generelt, eller er det
bare visse farøiske laksefarme der gør det mere nænsomt?
Dieter Britz
Martin Larsen
2016-12-17 22:33:52 UTC
Post by Dieter Britz
Men fiskehandleren i
City Vest i Aarhus fortæller mig at farøisk laks er ikke
så slem som den norske.
Vores fiskemand sagde det samme sidst jeg købte laks. Men jeg ved ikke
om det er rigtigt.
;o)-max
2016-12-18 09:26:40 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Dieter Britz
[...]
Daniel Letz (danmarks første Michelin kok) bruger laks fra et Færøsk
burlaks firma, manden laver god mad, så mon ikke han har fundet den
bedste bur laks, politisk korrekt og det hele.

Med lidt research, kan man konstatere at bur laks indeholder dobbelt
så meget fedt, desværre ikke af den sunde slags, men det er jo et
kompromis man vælger, når man ved det !

Jeg har affundet mig med at jeg givetvis ikke får en bornholmer laks,
som jeg husker den fra min ungdom - langtidshukommelsen den har jeg.