skinke ekspert søges
;o)-max
2018-10-23 15:21:25 UTC
Nogle skinker har jeg tjek på, sjovt nok dem fra Italien,
Spanien og Frankrig, de lufttørrede.

Men jeg har problemer med de danske skinker, som typisk er
røgede og kogte.

Fra ugens tilbudsaviser: Festskinke, Landskinke, Herregårdsskinke
og så er der de skiveskåret firkantede sandwich skinker. Jeg går
ud fra de alle er lavet af grisens bagende, selvom de nok kunne
laves af nakkefileten eller kammen, og så blive kaldt hamburgerryg.

Så vidt jeg kan vurdere er de danske skinker altid røgede, det er
ikke tilfældet med den skinke man får i Paris, tyndt skåret i en
baguette med smør - helt simpelt, intet andet. Og det er en af de
der snacks, når man har slidt skosålerne tynde og set alt der sku
ses, bare smager bedre end noget man nogensinde har smagt..

Hvis der sidder en med viden på området, vil jeg være taknemmelig
for at få det mysterium løst.
Krabsen
2018-10-23 16:30:44 UTC
Post by ;o)-max
[...]
Hvilket mysterium? Du er lidt uklar i formuleringen :-P

Du kan også få lufttørrede danske skinker, men sortfod bliver det jo
aldrig (heller ikke prismæssigt :-O
;o)-max
2018-10-24 03:53:06 UTC
Hvilket mysterium?  Du er lidt uklar i formuleringen :-P
Du kan også få lufttørrede danske skinker, men sortfod bliver det jo
aldrig (heller ikke prismæssigt :-O
hvad er forskellen mellem disse: Festskinke, Landskinke, Herregårdsskinke

Jeps de lufttørrede har jeg tjek på og de spanske, som du
siger OHH ;)
Krabsen
2018-10-24 06:26:06 UTC
Post by ;o)-max
[...]
Mit helt ukvalificerede gæt er:

Ikke en døjt, det er ren markedsføring: forskellige navne sælger
forskelligt.

- måske er der en anelse forskel i de krydderier der er kommet i lagen
de er kogt i; that's it ;-)
;o)-max
2018-10-24 12:49:16 UTC
Post by Krabsen
Post by ;o)-max
[...]
OK - så må man smage sig frem. Det er lavpris produkter, så de er nok
pumpede og tumblede, det generer mig sådan set ikke ;) de skal bruges
til hurtige sandwiches. Tak for det
Krabsen
2018-10-24 16:45:03 UTC
Post by ;o)-max
Post by Krabsen
Post by ;o)-max
[...]
Selv i hurtige sandwiches er det vel værd at ofre lidt på at få det
rigtige; jeg kunne godt finde på at bruge serrano eller en tørret parma.

Eller hvad med breasola? - hvis nu der skulle være en mellemøstlig
blandt spiserne.
;o)-max
2018-10-25 10:20:34 UTC
Post by Krabsen
Post by ;o)-max
[...]
Du har fuldstændig ret. Men somme tider er en simpel kogt skinke,
som i "jambon-beurre", lige det man har lyst til. Forøvrigt den
populæreste baguette sandwich i Frankrig ;)